07 d’octubre 2016

COL·LABORACIÓ INTERNACIONAL




Bon vespre veïnes i veïns. Ahir a la tarda, ens van visitar  dues infermeres de la universitat de Valparaíso, Xile. Acompanyades per la Directora dels estudis d’infermeria de la FUB, la Sra. Carme Valiente Ballesteros. Els seus noms són Isabel i Cibeles. Ha estat un plaer poder-les atendre i que hàgim estat els escollits dintre de les diferents associacions de veïns que tenim a Manresa, per poder donar assessorament en les actuacions dedicades a les persones grans que des de la nostre associació tenim els hàbits de compartir amb els nostres associats i veïns en general. Dit d’un altre manera, és la manera que tenim de fer del dia a dia de l’associació, les repercussions que comporten al tractament amb les persones grans ec.
Tot seguit podreu llegir literalment les nostres preguntes i les seves respostes, pel que en podreu tenir un coneixement exhaustiu de l’estona de treball que hem compartit. S’han intercanviat les dues maneres de portar el tema associatiu, el de casa nostra amb el del seu país d’origen.
El text és literal:
Porqué motivo están en nuestra ciudad y no otra ?
Que buena pregunta, en realidad fue por una visita que nos hicieron a la Escuela de Enfermería de la Universidad de Valparaíso, Chile, el Señor Valenti  Martinez , Director general de la FUB y el señor Manel Valls Director general de la FSSM y nos contaron acerca del modelo sociosanitario que tienen ustedes.
Vienen en concepto de representación oficial de algún departamento de su país ?
Si, venimos representando a la Universidad de Valparaíso, nosotros postulamos a una estadía académica y  a nuestra universidad le pareció interesante conocer el trabajo que en Manresa se realiza.
Porqué la Universidad de Manresa la FUB?
Después de la visita de los Srs Martinez y Valls, nosotros quisimos conocer en directo la realidad de las personas mayores, tomamos contacto y nos invitaron con un programa muy atractivo, para conocer la docencia que se realiza en estudiantes de pregrado y los diferentes centros socio sanitarios, como también las agrupaciones comunitarias de los adultos mayores.
Ustedes se dedican al bienestar de las personas mayores concretamente ?
Si, somos enfermas docentes y hacemos prácticas en atención primaria realizando controles de salud en personas mayores, visitas domiciliarias, y también  vamos a los Hospitales que hoy en día concentran un porcentaje importante de adultos mayores. Le comentamos que  Chile es uno de los países más envejecidos de Latinoamérica y dentro de Chile la región más envejecida es la de Valparaíso de donde provenimos, pero a diferencia de lo que ocurrió en Europa los países en vías de desarrollo demoraron un corto tiempo en envejecerse. Esta situación tuvo como consecuencia que el país no alcanzó a prepararse en políticas públicas para hacer frente a este fenómeno, es por eso, que diferentes profesionales se están preparando en diferentes áreas, visitando países que tienen ya una trayectoria al respecto de los cuales podemos aprender.
Fins aquí les nostres preguntes per poder entendre la seva presencia a la nostra ciutat a diferents estaments com són la FUB, la visita a la nostra associació o també que en tinguem constància al CAP de la Sagrada Família.
Com podreu entendre, és un orgull per nosaltres que se’ns doni una certa rellevància en aquests i altres temes, que es tingui un bon concepte de les actuacions de l’associació, perquè com sempre diem i queda justificat, el nostre eslògan és:
TREBALLEM PER TOTS VOSALTRES!

“TREBALLEM PER ENALTIR EL BARRI”

LA PRESIDENTA MARINA, AMB LES DUES INFERMERES  LS ISABEL I LA CIBELES  AMB LA DIRECTORA DELS ESTUDIS D'INFERMERIA DE LA FUB.



A LA REUNIÓ S'HI HA INCORPORAT EL RAÙL, COORDINADOR DE LA FAVM 
UNA IMATGE PER RECORDAR LA SEVA VISITA
Per necessitats de poder desenvolupar les activitats diàries, hem tingut d'estar en dues sales diferents, però la feina ha estat molt positiva.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada